Klaster modne i odevene industrije Srbije – FACTS planira da u Beogradu otvori kreativni coworking prostor Design Hub. On bi bi bio namenjen kako članicama klastera i drugim firmama iz industrije tekstila, odeće i mode, tako i studentima, dizajnerima, grafičkim dizajnerima, modelarima, kao i inovativnim startap kompanijama.
Kako je saopšteno iz ovog klastera, u ovom prostoru bi dizajneri i drugi kreativci mogli da rade na svojim projektima – da koriste prostor, dobru kreativnu atmosferu, kao i različite alate koji su prilagođeni njihovim potrebama (softveri za virtuelno dizajniranje, štampači, uzorci materijala, biblioteku, wgsn pristup i slično). Na raspolaganju će im biti i prostor za sastanake, seminare, obuke, konferencije, fotografisanje kataloga, održavanje modnih revija…
Takođe, moći će da se povežu sa kompanijama članicama klastera, čime im se otvara i mogućnost da rade za potrebe privrede, sarađuju sa njihovim kreativnim timovima ili da uz primenu znanja koje stiču u okviru Design Hub uđu u preduzetničke vode.
Sa druge strane, kompanije na ovom mestu mogu da nađu saradnike koji im mogu pomoći da primene kreativna rešenja u svom poslovanju.
Kako se navodi, to bi trebalo da bude i polazište za međunarodne tržišne prilike za tekstilnu, modnu i industriju odeće.
Kako bi realizacija ovog projekta bila moguća, klaster FACTS je pripremio Studiju izvodljivosti za otvaranje Design Huba, u kome su detaljno analizirani segmenti kupaca i korisnika, usluge koje će im se pružati, vrednost investicije, planirani prihodi i troškovi u narednih tri godine…
Lokacija zasada nije poznata, pa je tako rađena analiza za više različitih varijanti za prostor površine 150 m2, 300 m2 i 500 m2, a prvi korak u uspostavljanju Design Hub Beograd je upravo pronalazak adekvatnog prostora.
Saradnja nauke i privrede
Kako je navedeno, ovo će biti prostor i za studente, ali i diplomce osnovnih, master i doktorskih studija, čime će biti nastavljeno povezivanje studenata i privrednika, što je jedan od zadataka klastera.
U tom pravcu ide i nedavno uspostavljena saradnja između studenata završnih godina državnih obrazovnih ustanova (članica klastera) i modnih firmi, vlasnica srpskih prepoznatljivih brendova.
Saradnja je uspostavljena uz finansijsku podršku Razvojne agencije Srbije, a uz tehničku podršku i korišćenje online servera WGSN iz Londona. Tehnička podrška WGSN London odnosila se na prenos znanja putem webinara i radionica iz oblasti visual merchandisinga, koja se ne nalazi u našem obrazovnom sistemu, a od interesa je za modnu i odevnu industriju Srbije.
Studenti završnih godina Fakulteta primenjene umetnosti i Visoke tekstilne strukovne škole DTM iz Beograda u timskom radu sa dizajnerima firmi Mona, Ivković, Tiffany Production, Luna, Extreme Intimo, Beba Kids, Garinello, AMC i Biliczki radili su na modnim kolekcijama po elementima visual merchantisinga, na ulepšavanju ne samo izloga ovih firmi, već i beogradskih ulica u kojima se oni nalaze – Knez Mihailova, Kralja Milana, Znaj Jovina, Terazije, Kolarčeva, Cara Dušana, Gospodska.