Na inicijativu Klaster FACTS i uz podršku GIZ-a organizovan je priv Okrugli sto na temu neophodnosti modernizacije obrazvnog sektora u Republici Srbiji, sa fokusom na tekstilnu industriju i obrazovanje u teksitlnom sektoru. Privrednici, clanovi Klastera FACTS ali i predstavnici Klastera ASTEKS iz Novog Pazara, kolege iz Vojovodine, druge uvažene kolege iz kompanija kao što je g Čalija iz St George kompanije i drugi jednoglasno su konstatovali da je neophodno prilagoditi obrazovanje potrebama privrede i to uraditi što je moguće pre i odmah. Srpska privreda se trudi da uhvati korak za evropskim partnerima sa nabavkom nove sofisticiranije opreme, da predje na kompjeturski sistem modelovanja i krojenja, dok obrazovne institucije školuju buduće kadrove po udžbenicima koji datiraju još iz 60-tih i 70-tih godina prošlog veka. Učešće na ovom impozantnom Okruglom stolu imalo je 18 direktora srednjih stručnih tekstilnih škola, 4 visokoobrazovne organizacije, preko 30 privrednika, predstavnici Vlade – Ministartva prosvete i nauke, Zavoda za obrazovanje i vaspitanje, Razvojne agencije Srbije, Privredne komore Srbije i GIZ-a.
Uvaženom skupu su se obratili predstavnici Klaster FACTS, predsednik UO g Milan Lončarević, i direktorka Klastera koja je skup upoznala sa rezultatima sprovede Ankete za potrebama privrede za novim kadrovima. Takodje, svoje izlaganje sa jasnim podacima upisa i završetka srednje stručnog obrazovanja imale su kolege iz Zavoda za obrazovanje a pomoćnica ministra p+obrazovanje gospodja Mirjana Bojanić upoznala je skup sa novim planiranim izmenama kroz uvođenje Sektorskih veća i Nacionalnog okvira kvalifikacija koji će jasnije odredjivati kompencije i veštine budućih kadrova.
Dogovoren je nastavak lobinga na ovu temu kako bi se zaključeno što pre i realizovalo i privreda dobijala obučeniji kadar spreman za brzo uključivanje u sferu rada jer trenutni podaci pokazuju da je potrebno od 6 -8 meseci prilagođavanja svršenog učenika ili studenta kako bi ušao u sferu rada koju njegova diploma odnosno kvalifikacija prepoznaje.